divendres, 8 de febrer del 2013

Un tast de la novel·la que publica l'editorial Cossetània

L'editorial Cossetània de Valls ha publicat els dos volums de El pou dels maquis

El pou dels maquis: els fets, els documents de Margarida Aritzeta. Abans que l'obra es pugui trobar a les llibreries del país, es pot fer un tast a la xarxa tant de la novel·la com del llibre on es narra el procés de documentació. En aquest cas, les primeres línies donen moltes pistes del procés de descoberta que portarà l'autora a escriure els dos volums:



"En una publicació digital en què es parlava dels maquis vaig trobar la notícia de la detenció de quatre persones, acusades de volar una torre elèctrica a Vilaplana el 14 d’abril de 1947, dos dels quals tenien la seva base a la masia Cardellà, del terme municipal de Valls, mentre que els altres dos romanien amagats als boscos de Mont-ral

Era just sis anys abans de néixer jo.

Llavors vaig recordar dues coses. La primera, una frase que sorgia de la memòria remota de la meva infantesa, quan la iaia m’explicava: “a la masia hi havia uns maquis que feien un pou”. La segona és que el pare deia que havia estat a la presó de Pilats, a Tarragona, o més ben dit, que ell i el padrí (l’avi) havien estat a la presó."

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | Macys Printable Coupons